Brev:
Flyrejse og vand i udlandet
28. september 2009
Alder:
5 mdr.
Flyrejse og vand i udlandet
Hej Helen
Jeg har lige et par spørgsmål mere. Skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!
Vi skal til Frankrig i efterårsferien og vi skal flyve derned. Vi har været afsted i sommer da vores søn var 4 måneder og der var ikke problemer med propper i ørerne hverken under landing eller afgang. Men en stewardesse fortalte os at de altid anbefalede forældre til småbørn at have en saltvandsspray med hvis børnene var lidt snottede eller var blevet det på ferien fordi det derfor kunne gøre meget ondt hvis der kom propper.
Mit spørgsmål er derfor om du har erfaringer med næsespray til små børn og er der en du kan anbefale (han er 6 måneder når vi rejser) - jeg har kun set saltvandsdråber men ikke som spray?
Når vi er i Frankrig er jeg meget i tvivl om han må få vand fra hanen eller om jeg skal købe noget kildevand på flaske? Vandet er ok at drikke, men sidst vi var afsted synes jeg det både smagte og lugtede meget af klor, og det kan vel ikke være "sundt" for små børn at få?
Pt er det jo ikke meget vand han drikker men det håber jeg han får lært på et tidspunkt :-)
Mange hilsner
Rikke