Flyrejse og vand i udlandet

28. september 2009

Alder:
5 mdr.

Flyrejse og vand i udlandet

Hej Helen

Jeg har lige et par spørgsmål mere. Skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Vi skal til Frankrig i efterårsferien og vi skal flyve derned. Vi har været afsted i sommer da vores søn var 4 måneder og der var ikke problemer med propper i ørerne hverken under landing eller afgang. Men en stewardesse fortalte os at de altid anbefalede forældre til småbørn at have en saltvandsspray med hvis børnene var lidt snottede eller var blevet det på ferien fordi det derfor kunne gøre meget ondt hvis der ...

Annonce

... kom propper.

Mit spørgsmål er derfor om du har erfaringer med næsespray til små børn og er der en du kan anbefale (han er 6 måneder når vi rejser) - jeg har kun set saltvandsdråber men ikke som spray?

Når vi er i Frankrig er jeg meget i tvivl om han må få vand fra hanen eller om jeg skal købe noget kildevand på flaske? Vandet er ok at drikke, men sidst vi var afsted synes jeg det både smagte og lugtede meget af klor, og det kan vel ikke være "sundt" for små børn at få?

Pt er det jo ikke meget vand han drikker men det håber jeg han får lært på et tidspunkt :-)

Mange hilsner
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder